نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1708
-
الف
+

دوره‌های تربیت مدرس زبان فارسی به صورت مجازی برگزار می‌شود

برگزاری دوره مجازی تربیت مدرس زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان تا پایان سال ۱۳۹۹ ادامه دارد.

به گزارش آی فیلم 2، دوره مجازی تربیت مدرس زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان توسط بنیاد سعدی از ۲۵ حوت(اسفند)  ۱۳۹۸ آغاز شده و تا پایان سال ۱۳۹۹ ادامه دارد. 

این دوره با هدف برطرف کردن نیازهای علمی مدرسان زبان‌فارسی و ارتقای مهارت‌های حرفوی آنان در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان برگزار می‌شود.

داوطلبان و علاقمندان به تدریس زبان فارسی به خارجیان می‌توانند با گذراندن این دوره ها، به صورت حرفوی به آموزش زبان فارسی بپردازند و همچنین در آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا) اشتراک کنند.

دوره حاضر، به صورت مجازی این امکان را فراهم آورده به گونه‌ای که اشتراک ‌کنندگان نیازی به حضور در مکان و زمان مشخصی از روز را ندارند.

مدت زمان حضور و فعالیت در دوره با توجه به هر اشتراک کننده منعطف است، در واقع می‌توانند دوره را در مدت یک هفته یا سه ماه به پایان رسانند.

از ویژگی‌های این دوره می‌توان به تدریس توسط متخصص آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، استفاده از ویدئوهای تلفیقی به عنوان محتوای اصلی دوره، ارائه ویدئوها به صورت تعاملی، ارائه فایل متنی ویدیوها، ارائه نمونه های واقعی تدریس مهارت‌های زبان فارسی توسط استاد در کلاس با محصلین، ارائه پشتیبانی تخنیکی و آموزشی در هنگام برگزاری دوره و ... اشاره کرد.

بنیاد سعدی در سال ۱۳۸۹ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران برای تقویت و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از ایران و ایجاد تمرکز، هم‌افزایی و انسجام در فعالیت‌های مرتبط با این بخش و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود تاسیس شد و کار خود را به صورت رسمی از اول ثور(اردیبهشت) ۱۳۹۲ آغاز کرد.

این بنیاد علاوه بر تالیف کتاب های آموزشی و تربیت مدرسین، همه‌ساله دوره های آموزشی را در این راستا برای مدرسان زبان فارسی  برنامه ریزی و اجرا می کند، همچنین برگزاری دوره های دانش افزایی برای علاقه‌مندان و دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی در سراسر جهان و رشته های مرتبط از دیگر فعالیت های این بنیاد است.

بنیاد سعدی ماه عقرب سال گذشته میزبان نشستی با حضور سفیران فارسی‌زبان و فارسی‌گوی مقیم تهران؛ شامل سفیران افغانستان، قزاقستان، قطر، قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و... با هدف هم‌افزایی در زمینه آموزش زبان فارسی بود.

م ح

نظر شما
ارسال نظر